"מולטי רוסטר" - התבנית שתעזור לכם להכין את העוף הצלוי המושלם!

כמה פעמים ניסיתם להכין עוף שיהיה שחום וקריספי בדיוק כמו העוף הצלוי במסעדות? כזה שיהיה שחום מבחוץ אבל רך ועסיסי מבפנים?
 
השבוע הצלחתי להכין עוף כזה בדיוק בלי יותר מדי מאמץ. איך? בזכות ה-"מולטי רוסטר", התבנית הבריאותית שתעזור לכם להכין כל מנה צלויה טעימה עליה חלמתם.
 
כדי להגיע לתוצאה המדוייקת ביותר בכל מה שנוגע למנות צלויות, המציאו בפוד אפיל את תבנית ה- "מולטי רוסטר", אותה קיבלתי להתנסות החודש כדי לערוך ניסויים במטבח ולראות בדיוק כמה קריספי ושחום העוף שמתקבל בתבנית החדשה. ולא רק עוף אפשר להכין איתה - גם דגים וירקות ייצלו לדרגת עשייה מושלמת.
 
התבנית גם בריאותית יותר בשל היותה חסכונית במלח. במקום לתבל את האוכל ישירות במלח - בתבנית הייחודית יש תעלת מלח בה מפזרים את המלח, ובצורה כזו ממליחים את המנה בלי להפריז במלח ובלי שיורגש חסרונו. המלח תורם לפיזור חום אחיד, מגביר חום ומאפשר צלייה אידיאלית, סוגר את הבשר ומונע התייבשות (ללא שמן) ושומר על טעמו הטבעי של המזון.
 
 
 
 
כדי להכין את העוף הפשרתי 4 ירכיים והכנתי מרינדה קלאסית שהורכבה מ: חצי כוס שמן זית, כף פפריקה, כף שום גבישי, כפית גריל עוף, כפית דבש ומעט פלפל שחור (את המלח לתיבול העוף נקבל מתעלת המלח בתבנית). משחתי את המרינדה על העוף והשארתי במקרר את הקערה המכוסה בניילון נצמד למשל 12 שעות.
 
אגב, אם אין לכם זמן להשרייה - ניתן לוותר על השלב הזה והעוף עדיין ייצא טעים. הכנתי פעם כך ופעם כך ובני הבית זללו בהנאה בשתי הפעמים.
 
העברתי את העוף לתבנית ופיזרתי מלח בתעלת המלח.
 
 
קדימה לתנור, לשעה בחום של 200 מעלות :
 
 
התוצאה הקריספית הנהדרת:
 

זו למעשה התבנית היחידה בעולם (פטנט ייחודי בינלאומי) בעלת תעלת המלח, יחד עם התכונות נהדרות של משטח אבן שיש שחורה שהיא לא רק יפה אלא גם מובילה לתוצאות טעימות ועסיסיות שכאילו יצאו מהטאבון.

התבנית כוללת גם מכסה ארומטי להכנסת נוזלים דרך מיקרו חור במהלך הבישול דבר המאפשר ספיגה הדרגתית של הניחוח והטעמים לקבלת תוצאה מושלמת. כך למשל תוכלו לבשל עוף ביין או ברוטב אשר יטפטף לאיטו על העוף ירטיב אותו בהדרגה, ישמור על העסיסיות שלו ויבטיח שלא תקבלו עוף יבש מדי. ראיתם את כל התוכניות האמריקאיות בהם מכינים למשל עוף בתנור בחג ההודיה ומדי פעם מרטיבים אותו עם ה"בייסטר"?- אז המכסה הארומטי מייתר לחלוטין את הצורך בהוספת נוזלים לעוף במהלך הבישול.

כלי הבישול מסדרת BLACK MARBLE  מיוצרים בטכנולוגיה חדשה של יציקת אלומיניום, המאחדת את גוף הכלי והציפוי ליחידה אחת חזקה ועמידה ביותר. התבנית מאפשרת בישול כמעט ללא שמן וללא הידבקות המזון הודות למשטח השיש. היא בטוחה לשימוש במדיח כלים, ומתאימה לשימוש על כיריים גז, חשמל, הלוגניות, קרמי, אינדוקציה, כך שניתן למשל להתחיל את התבשיל על הכיריים ולהעבירו לתנור להמשך בישול איטי במהלך הלילה.
 
מחיר מומלץ לצרכן: 449 (מבדיקה שערכתי ניתן למצוא אותו בחנויות שונות אונליין במחירי מבצע שנעים סביב 315 ש"ח).

ניתן להשיג ברשתות המובילות: לגעת באוכל, פור שף, DOMO, ספייסס ועוד, בחנויות כלי הבית והמתנות ובאתרי הסחר המורשים
 
 
לחוברת המתכונים של תבנית המולטי רוסטר ליחצו כאן





 

תגובות