לקראת שבועות: לראשונה המתכון הסודי של עוגת הרד וולווט של מלון וולדורף אסטוריה נחשף!

אני כל כך אוהבת את מלון וולדורף אסטוריה בירושלים. במלון הזה אכלתי את אחד מהבראנצ'ים הטעימים ביותר בארץ, ואני תמיד מתפעלת מחדש מהיופי שלו. וכשהמלון המרשים ביותר בישראל מזמין אותי לסדנת עוגות גבינה לכבוד שבועות בה יחשוף השף קונדיטור קלוד בן סימון את המתכון לעוגת הרד וולווט המפורסמת של המלון- כמובן שאני לא מסרבת! ואחרי שטעמתי מהעוגה של קלוד - אני מבטיחה לכם שמדובר במתכון מופלא.
 
 
קלוד בן סימון, השף קונדיטור של מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, נולד בצרפת, דור שני למשפחת קונדיטורים מפריז- העיר בה למד בבית ספר לקונדיטוריה. בהמשך עבד בחנות הבוטיק של רשת 'לאדורה' (Laduree) פריז, במגדניה של 'פייר הרמה פריז', (Pierre Hermé) במסעדת 'טיוואן' (Taillevent) המפורסמת בעלת כוכבי המישלן, וב-'שוקולה' של ז'אק ג'נין (Jacques Genin).
 
בשנת 2001 "עשה עליה" מטעמי ציונות, והחל לעבוד במסעדת מול ים המיתולוגית. לאחר מכן עבד ברשת הפטיסרי 'בוטיק סנטרל' ובחנות הבוטיק לדברי מאפה 'ארנו' של ערן שווצברד. בשנת 2006 חבר אל עודד ברנר וייצר את העוגות לסניף של 'מקס ברנר', מנהטן. ב2007 חזר לארץ, עבד במפעל של מקס ברנר ישראל ולימד שנתיים בבית הספר לקונדיטוריה בירושלים. משנת 2013 ועד היום, עם פתיחת מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, מכהן בן סימון כשף קונדיטור של המלון.
 
 
לקראת חג שבועות חשף בפנינו קלוד מתכון לעוגה המפורסמת של הרשת היוקרתית - עוגת הקטיפה האדומה  (Red Velvet Cake), בגרסה כשרה. את עוגת הרד וולווט הכינו קלוד ושני הסו-שפים הנאמנים שלו לנגד עינינו המתפעלות, שכבה אחר שכבה, עד לתוצאה הטעימה והנפלאה שמיד תראו וכמובן - תוכלו גם להכין בעצמכם ולהפתיע את משפחתכם עם עוגה סטייל וולדורף אסטוריה בחג השבועות הזה.
 
 
עוגת רד ולווט - red velvet cake
 
רכיבים לבצק:
300 גר' ביצים
375 גר' מחית פטל
500 גר' סוכר
400 גר' קמח
15 גר' אבקת אפייה
300 גר' שמן
מי ורדים
צבע אדום
 
אופן הכנה:
להקציף יחד את הביצים והסוכר, להוסיף בקיפול עדין ביד את מחית פטל, ולסירוגין את האבקות והשמן. להעביר לתבנית (תבנית קוטר 30 ס"מ או תבנית קאפקייקס) משומנת  עם נייר אפייה ולאפות ב 170 מעלות ל-30-40 דקות בערך. להוציא ולקרר.
 
רכיבים לקרם הגבינה:
500 גר' קרם פטיסייאר
425 גר' קרם גבינת נפוליאון 30%
150 גר' אבקת סוכר
140 גר' מסה ג׳לטין
2 מקלות וניל
525 גר' שמנת מוקצפת
 
אופן ההכנה:
מערבבים במיקסר 2/3 מקרם הפטיסייאר יחד עם הגבינה ואבקת סוכר. מחממים 1/3 מקרם הפטיסייאר ומוסיפים אליו את הג׳לטין החם, ואת שניהם יחדיו מוסיפים למיקסר עם המרכיבים הקודמים. לערבב היטב ולקפל פנימה את השמנת המוקצפת.
 
 
הרכבה:
לאחר שהעוגה התקררה פורסים לחצי - לרוחב, ומזלפים עם 1/2 מקרם הגבינה מעל חצי עוגה. מניחים מעל את החצי השני של העוגה ומכניסים למקרר לחצי שעה שתתייצב.

 
 
לאחר הקירור מצפים את העוגה עם קרם הגבינה שנותר ומכניסים למקרר עד שתתייצב. ניתן לקשט בפירות יער ותותים או בפלקט שוקולד ופרח. ובתאבון.

הערה: מי שמעוניין ליצור עוגה בעלת 3 שכבות בצק (כמו בתמונה) - יש לחתוך את העוגה ל- 3 חלקים (לרוחב) בזהירות, לחלק את הקרם ל- 3, ולפזר את הקרם בין השכבות ומעל השכבה העליונה.
 
 

כל מה שרציתם לדעת על וולדורף אסטוריה:
מלון וולדורף אסטוריה ירושלים נבנה על יסודותיו של מלון היוקרה המפורסם- מלון הפאלאס שבעיר, ונחשב לפרויקט המלונאי היקר ביותר בישראל עם עלות השקעה של כ- 150 מיליון דולר.  במלון, אשר הינו מלון היוקרה הבינלאומי היחידי בירושלים, 226 חדרים, מתוכם 29 סוויטות, אולם נשפים מפואר, חדרי ישיבות משוכללים, מסעדות גורמה ואזורי ישיבה מעוצבים.  לאחרונה, דורג וולדורף אסטוריה ירושלים במקום השביעי בין מאה המלונות הטובים בעולם ונבחר למלון הטוב במזרח התיכון, על ידי מגזין התיירות היוקרתי 'Condé Nast Traveller'.
 


לביצוע הזמנה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים בקרו באתר:
 
להזמנת מקום למסעדה ולמלון : טל':02-5423353 
 
כתובת-  אגרון 26, ירושלים
 
מומלץ להזמין מקומות למסעדות מראש
 
 

תגובות