מתכון: פוקצ'ה שום שמן זית ורוזמרין קלה ומהירה להכנה

במקום להתעסק עם כמויות מדויקות של שמרים, סוכר ומלח במתכון וזמני הוספה של כל אחד מהמרכיבים - את הפוקצ'ות הטעימות והזהובות האלה הכנתי עם הקמח החדש של מאסטר שף שקיבלתי להתנסות.
 
סדרת הקמחים החדשה חוסכת התעסקות וזמן מכיוון שכל מה שצריך לעשות זה להוסיף לקמח מים פושרים ומעט שמן זית, ולהעביר למיקסר. הבצק שמתקבל הוא נהדר וניתן להכין איתו לחמים ופוקצ'ות בארבעה שלבים קלילים.
 


סדרת קמחי מאסטר שף לחם הבית מציעה 4 סוגי תערובות לחמים שונים: תערובת להכנת לחם כפרי עם גרעינים המיוצר מקמח חיטה מלאה עשירה בגרעיני חמנייה, פשתן ושיבולת שועל; תערובת להכנת לחם שיפון המכיל כ-50% קמח שיפון; תערובת להכנת לחם עם גרעיני חמניות המכיל 20% גרעיני חמנייה; ותערובת להכנת לחם בסגנון איטלקי עם חיטת דורום.
 
הקמח בהחלט עושה חיים קלים לכל חובבי האפיה ומאפשר להתענג בקלות ובמהירות על מאפים חמים וביתיים. אל תחששו לשחק עם התערובות, להוסיף להן תוספות וליצור צורות (פוקצ'ות, לחמניות חלה, לחמניות עגולות) כראות עיניכן.
 
 
מכיוון שמכל חבילת קמח ניתן להכין 2 ככרות לחם (או 6 פוקצ'ות, כפי שהכנתי), ועלות החבילה היא 9.90 ש"ח - עלות כל כיכר לחם ביתי היא כ- 5 ש"ח לכיכר לחם חמה וטרייה שהיא תמיד טעימה יותר מלחם קנוי.
 
להכנת הפוקצ'ות השתמשתי בחבילה שלמה של תערובת קמח להכנת לחם בסגנון איטלקי עם חיטת דורום.
 
שלב ראשון - מערבבים את הקמח במיקסר למשך 6 דקות עם שלוש כוסות מים פושרים (720 מ"ל) ו-2 כפות שמן זית. היזהרו לא לשים יותר מדי מים על מנת שהתערובת לא תהיה דלילה מדי. אני מציעה לשים 2 וחצי כוסות ולהוסיף בהדרגה בהתאם למרקם הבצק.
 
 
מניחים מגבת לחה מעל הקערה וממתינים 30 דקות עד שהבצק מכפיל את נפחו.
 
 
שלב שני - לאחר הכפלת הנפח, יוצרים כדורים מהבצק ומשטחים לצורת פוקאצ'ה מוארכת. בהנחיות על האריזה ממליצים לקמח את הידיים אולם אני מעדיפה למרוח שמן זית על הידיים - גם נעים יותר לעבוד עם הבצק כך, וגם מטפחים את כפות הידיים באותה ההזדמנות.
 
שלב שלישי -תוספות: ערבבו בקערה קטנה חצי כוס שמן זית עם 2 כפות שום כתוש ומירחו על הבצק. פזרו מלח גס ורוזמרין (אם אין טרי גם יבש יעבוד, כן אפילו תבלין מקופסה).
 

 
שלב רביעי - המתינו כ- 60 דקות להכפלת הנפח. הכניסו לתנור שחיממתם מראש ל- 180 מעלות ל- 25 דקות.
 
 
והתוצאה- פוקצ'ות זהובות וחמות מהתנור, בריח משגע של שום ושמן זית. הגישו לצד גבינות וירקות חתוכים לארוחת ערב קלילה ומושלמת.
 
 
 

תגובות