לחמניות גבינה חלפיניו ולחמניות גבינה בצל - מתכון לבואיקוס בטעמים מיוחדים

אין כמו לחמניות גבינה חמות ונימוחות שיצאו הרגע מהתנור, במיוחד כשהן עשירות בגבינת שמנת וחמאה שנותנות להן טעם מפנק במיוחד, ומי שרוצה לגוון ולהכין לחמניות גבינה מיוחדות - מוזמן להכיר את לחמניות הגבינה המעולות בטעם בצל ובטעם חליפינו.


את לחמניות הגבינה הכנתי עם סדרת גבינות השמנת הנהדרת "נפוליאון", שכעת ניתן למצוא בה גם גבינות שמנת בטעם טבעי עם 16% ו- 25% שומן, גבינת שמנת עם בצל (16% שומן), וגבינת שמנת חלפיניו (24% שומן). את כל המידע על הערך התזונתי של הגבינות ניתן למצוא כאן (ליחצו על כל סוג גבינה ותקבלו את כל המידע בנוגע לערכים התזונתיים. כך תוכלו להתרשם בעצמכם מכמויות החלבון והסידן הגבוהות בגבינות השמנת בסדרה). 

מכיוון שאני מכורה ללחמניות גבינה ואוהבת להכין אותן בכל הזדמנות, מיד כשקיבלתי את הגבינות להתנסות ידעתי שאני חייבת לנסות להכין לחמניות גבינה בטעמים מיוחדים, וכך עשיתי. 


לחמניות בצל - מתכון (16 לחמניות)
מרכיבים:

  • 2 חבילות גבינת שמנת נפוליאון עם בצל. 
  • 100 גרם חמאה מומסת
  • 350 גרם קמח תופח (חבילה קטנה). 
  • ביצה אחת
  • 150 גרם גבינה קשה מגוררת - מוצרלה או צהובה - יש להמליח בהתאם שכן המוצרלה פחות מלוחה. 
  • חצי כפית מלח. 
הכנה:
גבינת השמנת עם הבצל חוסכת לנו את הקיצוץ והטיגון של הבצל כדי לשלבו בלחמניות, כי הוא כבר נמצא בתוך גבינת השמנת במרקם רך וטעים. 
כל מה שצריך לעשות הוא לערבב את כל המרכיבים בקערה, ביד או במיקסר עד שתקבלו בצק רך ונוח לעבודה. מהבצק צרו לחמניות עגולות קטנות והניחו אותן בתבנית אפיה במרחק של 2 ס"מ זו מזו (הן תופחות באפיה).



הכניסו את התבנית לתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות. זמן האפיה בתנור שלי הוא בין 18 ל- 20 דקות. כדאי להציץ אחרי רבע שעה ולראות אם הן הזהיבו. 


טעמן של הלחמניות הוא טעם בצל עדין ונהדר. הן רכות מאוד וניתן לחצות אותן ולמרוח בהן מה שמתחשק שמשתלב עם בצל. הכי טעים פשוט למרוח חמאה מלוחה ולזלול. 

הלחמניות יישמרו היטב בקופסה סגורה במקרר כ- 4 ימים. חממו אותן על 100 מעלות ל- 5 דקות בתנור, או ל- 45 שניות במיקרו והן יקבלו שוב מרקם רך. 


ואיך מכינים לחמניות חלפיניו? - בדיוק אותו דבר, רק החליפו את גבינת השמנת עם בצל בגבינת שמנת חלפיניו. גבינת החלפיניו עצמה עלולה להיות חריפה מדי עבור מי שאינו אוהב אוכל חריף, אבל כאשר משלבים את הגבינה עם יתר המרכיבים ומכינים איתה לחמניות חלפיניו - הטעם החריף הופך לעדין מאוד ומתמתן, והן פשוט מעולות ויתאימו גם למי שאוהב חריפות מעודנת מאוד. נסו ותיהנו. 


תגובות