חדשנות במטבח - קמח שמרים מהיר לפיצה שמכינים בחמש דקות!

חדשנות במטבח זה דבר נהדר, והפעם היא באה לידי ביטוי בקמח פיצה חדש, איתו מכינים בצק שמרים שתופח בתוך 5 דקות בלבד(!) כך שאין צורך לחכות שעות על גבי שעות לבצק שיתפח, ואין גם צורך לחכות להתפחה שניה.

פשוט מכינים את הבצק במיקסר לאחר שהוספנו לקמח שמן (או חמאה שהמסנו בפולסים קצרים במיקרו), מים ומלח, מכסים את הקערה במגבת, ממתינים 5 דקות ומקבלים בצק פיצה נהדר וריח מעולה של שמרים שמתפשט בבית.
 
 
השתמשתי בבצק השמרים המהיר של אסם וברוטב העגבניות המוכן כדי להכין פיצה מהירה וטעימה, שלא נפלה באיכותה מפיצות שהכנו בעבר עם בצק שמרים רגיל.
 
לאחר שהבצק תפח והכפיל את נפחו רידדתי את הבצק בתבנית (ביד, למי יש כוח להוציא מערוך ולרדד על השיש, אנחנו בענייני פיצה מהירה, זוכרים?) והכנסתי לתנור שחומם ל- 250 מעלות לחמש דקות. בתנור הבצק תפח עוד וכמעט שילש את העובי (לכן חשוב לרדד לבצק דק). בשלב הזה מרחנו רוטב עגבניות, בגינה, זיתים, תירס וטונה, פיזרנו תבלינים, והכנסנו את הפיצה לעוד 10 דקות בתנור.

 
כדאי לשים לב לכך שאמנם בהנחיות על האריזה כתוב שלאחר שמחזירים את הפיצה לתנור אמורים לאפות אותה במשך כ- 5 דקות נוספות עד שהגבינה מבעבעת. אצלנו זה לקח 10 דקות מכיוון שיש שונות בין תנור לתנור, לכן אל תיצמדו לדקות שכתובות על האריזה אלא הוציאו את הפיצה כשהיא זהובה וכשהגבינה מבעבעת.
 

 
"ערב הפיצה" בבית שלנו קיבל שדרוג עם הבצק החדש, ואנחנו נמשיך לקנות אותו עבור הפיצה הביתית שלנו. אפילו לשליח פיצה לוקח יותר זמן להגיע מאשר הזמן שלקח לנו להכין את הפיצה!

שקית אחת של הבצק (650 גרם)  הספיקה להכנת שלוש פיצות בינוניות או שתי פיצות גדולות בתבנית מרובעת של תנור סטנדרטי. הבצק יתאים גם להכנת לפוקאצ'ות, פיצה שוקולד ועוד.

 
 
 
 *הקמח התקבל להתנסות*








 

תגובות