פבלובה מלכותית קלה להכנה

בכל חג פסח הפיד שלי בפייסבוק נמלא בעוגות פבלובה יפהפיות שתענוג להסתכל עליהן, ועוד יותר תענוג לטעום מהן. זה לא מפתיע מכיוון שפבלובה היא עוגה נהדרת שאין בה טיפה קמח ולכן היא מתאימה לפסח לחלוטין, כמו גם לכל אירוע חגיגי אחר.
 
מכיוון שהיא גם כל כך יפה היא משמשת לחלוטין "כעוגת רושם" כשמתארחים או מארחים ורוצים להרשים בני משפחה וחברים, רק אל תגלו להם שזו אחת העוגות הקלות ביותר להכנה שאני מכירה.
 
 
 
מרכיבים:

לבסיס המרנג:
  • 4 חלבונים בטמפרטורת החדר
  • כוס סוכר או אבקת סוכר
  • 2 כפיות קורנפלור
  • חצי כפית חומץ
 
לקישוט:
  • מיכל שמנת מתוקה להקצפה 250 מ"ל (אם רוצים המון קצפת אפשר גם שני מיכלים). לגרסת פרווה פשוט השתמשו בקצפת צמחית.
  • חצי שקית פודינג וניל
  • פירות חתוכים לבחירתכם - תותים, פירות יער, תפוחי עץ, מלון ועוד.
 
 
ההכנה:
 
מקציפים את החלבונים במיקסר. מתחילים במהירות בינונית לכ- 2 דקות וכשמתחיל להיווצר קצף מוסיפים בהדרגה ובזרם איטי את הסוכר ומגבירים את המהירות. מקציפים מספר דקות עד לקבלת קצף יציב. איך יודעים שהקצף יציב? כאשר מרימים את המקצף והקצף נשאר עליו ולא נוזל ממנו. 
 
מורידים למהירות איטית ומוסיפים את הקורנפלור והחומץ שמסייעים ליציבות הקצף ולמרקם שיקבל המרנג באפיה, ממשיכים להקציף עד שהם נטעמים היטב.
 
מעבירים את הקצף לשקית זילוף אליה חיברתם צנטר כוכב גדול. אני אוהבת להשתמש בשקיות חד פעמיות אותן אני קונה בזול מאיביי במקום לשלם פי 2 או 3 בארץ (כאן תמצאו את הקישור למוכר מאיביי ממנו קניתי את שקיות הזילוף, 100 שקיות עולות אצלו בסביבות 10 ש"ח).
 
מסדרים בתבנית אפיה נייר אפיה. מניחים עליה צלחת בקוטר הרצוי לפבלובה (בסביבות 20 ס"מ) ועם עיפרון מסמנים סביבה עיגול. מוציאים את הצלחת, הופכים את נייר האפיה ומזלפים עליו את בסיס המרנג - עיגול גדול לפי קוטר העיגול שסימנו בעיפרון, ובתוכו עיגולים קטנים וצמודים זה לזה.
 
מעל העיגול הגדול ביותר, הראשון שעשינו, מזלפים עיגול נוסף שישמש מעין גבול וייצור תבנית שדומה לתבנית פאי עגולה, שאליה תיכנס בהמשך הקצפת. על העיגול הנוסף זלפו "נשיקות" קטנות וצמודות. כך זה צריך להיראות לאחר הזילוף:
 
 
 

הכניסו את התבנית לתנור שחומם ל- 150 מעלות, ומייד הנמיכו את חום התנור ל- 120 מעלות. אפו את התבנית למשך שעתיים. לאחר האפיה ניתן לעטוף את התבנית בנייר ניילון נצמד ולהכניסה למקרר שם היא תחזיק מעמד כשלושה ימים. אם אתם מרכיבים את העוגה באותו היום או למחרת ניתן גם להשאיר את הבסיס בתנור, כפי שעשיתי בחג הזה.
 
כך ייראה בסיס המרנג לאחר האפיה:
 
 
הרכבת העוגה: מורחים במרכז בסיס המרנג את הקצפת, ומקשטים עם פירות מעל. את העוגה יש להרכיב סמוך להגשתה אחרת בסיס המרנג ייתרכך מדי.
 
 
מכיוון שהתארחתי בליל הסדר פשוט הבאתי איתי בתבנית עטופה בניילון את בסיס המרנג, קופסה עם קצפת וקופסה עם תותים חתוכים. לאחר המנות העיקריות ואחרי ששרנו את רוב שירי הסדר הרכבתי במטבח את העוגה בתוך חמש דקות, ויצאתי עמה אל שולחן הסדר שם היא זכתה לקריאות התפעלות וחוסלה כליל בתוך 10 דקות.
  
 
 
 
 
 
 
חג שמח ובתיאבון!
 
 
 

תגובות