שניצלים אפויים עסיסיים בציפוי פירורי כוסמין

הסוד להכנת שניצלים אפויים שיהיו גם עסיסיים ורכים הוא לתת להם לבלות לפחות כמה שעות במרינדה שתרכך אותם. אפשר להסתפק בשעתיים אם אין לנו הרבה זמן, אבל עדיף להתכונן מראש ולהמתין 24 שעות בהם ימתינו נתחי העוף במרינדה במקרר, לפני הציפוי בפירורי לחם או בציפוי קראנצ'י אחר. 


לאחר שנתחי העוף ששהו בביצה ובתבלינים התרככו וספגו טעמים, גלגלתי אותם בפירורית כוסמין החדשה של אסם שקיבלתי להתנסות. הפירורית החדשה משלבת 50% קמח כוסמין מלא שנחשב לבריא יותר מקמח חיטה רגיל לאור תכולת החלבון והסיבים הגבוהה בו. למרות שהפירורית בריאה יותר, בטעם לא הרגשנו הבדל כך שהשניצלים האפויים נטרפו על ידי מבוגרים וילדים כאחד. 

מרכיבים:
חצי ק"ג נתחי עוף  
ביצה
כפית חרדל
כף שמן זית
רבע כפית שום גבישי גרוס דק
רבע כפית פפריקה
חצי כפית מלח


הכנה:
טורפים את הביצה ומערבבים עם החרדל והתבלינים. מכניסים את נתחי העוף לקערה, מערבבים היטב, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר.

כעבור מספר שעות (או למחרת) מוציאים את הקערה, מערבבים, טובלים ומצפים כל נתח עוף בפירורית הכוסמין או בציפוי קראנצ'י טעים אחר (פירורי לחם, קמח שקדים או מה שמתחשק). 


מעבירים לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. לאחר רבע שעה בתנור הופכים את השניצלים ומחזירים ל- 10-15 דקות נוספות, עד שהם זהובים. 




תגובות