עוגת מספרים וממתקים

לכבוד מסיבת יום הולדת שנתיים של הזאטוט שלי הכנתי 3 עוגות - לראשונה בחיי הכנתי את עוגת המספרים, שהתחילה כטרנד אבל לא ממש יוצאת מהאופנה, עם קרם מסקרפונה והמון ממתקים מעל. בנוסף הכנתי עוגת לב פירות פרווה, במיוחד לאחיינית שלי שאלרגית לחלב, ועוגת פיל, פשוט כי הילד מטורף על פילים.

עוגת המספרים היא לגמרי "עוגת רושם", כזו שנראית סופר מושקעת וכל כך מגרה,  והחלק הכיפי הוא שלמרות שהיא נראית מורכבת היא למעשה קלה מאוד להכנה. לא צריך להיות מומחים גדולים באפיה כדי להכין אותה והיא לרוב תצא יפה וטעימה לכולם.

מרכיבים לעוגת מספרים
(לספרה אחת)

לבצק:
250 ג' קמח לבן
60 גרם קמח שקדים טחון דק
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גרם אבקת סוכר
ביצה אחת 
קורט מלח

לקרם מסקרפונה:
250 גרם גבינת מסקרפונה
2 מיכלי שמנת מתוקה (500 מ"ל ביחד)
חבילת פודינג וניל קטנה (80 גרם)

לקישוט: חטיפי שוקולד וממתקים שאוהבים

להכין מראש: תבנית של המספר שאתם רוצים להכין. אפשר ליצור בוורד, לחפש בגוגל עיצוב שרוצים ולהדפיס בגדול, או לשרטט לבד.

הכנה:
מערבבים במיקסר את מרכיבי הבצק, מלבד הביצה. כשהבצק מתחיל להתגבש מוסיפים את הביצה ומערבבים עד להיטמעות שלה בבצק בלבד. מעבירים את כדור הבצק הפריך למקרר לחצי שעה, מוציאים ומשטחים עם מערוך בין שני ניירות אפיה. מניחים את המספר שגזרתם וחותכים את הספרה מהבצק, פעמיים. 

(טיפ לממהרים - אם אין לכם זמן להכין בצק פריך ניתן להשתמש בבצק פריך מוכן שהפשרתם מראש, והעוגה עדיין תצא נפלאה). 

אופים בחום של 180 מעלות למשך כ- 20 דקות עד שהבצק מזהיב. משאירים בתבנית לצינון. כשהספרה התקררה וניתן לזלף עליה את הקרם העבירו אותה בזהירות למגש עליו תרצו להגיש את העוגה ועליו תזלפו ותרכיבו אותה. 

מכינים את הקרם - מקציפים את כל המרכיבים במיקסר, התחילו מהשמנת המתוקה ופודינג הוניל והטמיעו בעדינות את גבינת המסקרפונה בקרם שנוצר. 

מזלפים מחצית מהקרם על הספרה הראשונה עם צנטר עגול או צנטר כוכב (אני אוהבת את הכוכב, אבל בדרך כלל מכינים עם העגול). מניחים מעל את הספרה הזהה, מזלפים את יתרת הקרם ומקשטים עם חטיפי השוקולד. אני השתמשתי בחטיפים של לואקר, קינדר בואנו ופררו רושה. אפשר להוסיף מקרונים, פירות ופרחים אכילים. 


מקררים במקרר ל- 5 שעות לפחות לפני ההגשה.





למעבר למתכון לעוגת הלב הפרווה ליחצו כאן


תגובות