סדנאות הבישול של דן גורמה ב- AEG Lounge, ומתכון למלבי מנגו מושלם

תמיד כיף להתארח בסדנאות הבישול של דן גורמה, ואני תמיד חוזרת גם עם מתכונים טעימים עבורכם ממיטב השפים של ישראל, והפעם- מתכון למלבי קרמי ומושלם עם רוטב מנגו קליל וקייצי. 

השבוע התארחתי ב- AEG Lounge שהקימה מיניליין עבור חובבי הבישול בשיתוף "דן גורמה" בית הספר לבישול קולינרי. ב - AEG Lounge מתקיימות סדנאות בישול חווייתיות, בהן יכולים המשתתפים לחוות ולהתנסות במוצרי היוקרה המתקדמים של המותג.


יתרונות הטרקלין והכלים המתקדמים
המוצרים בטרקלין הינם לשימוש ביתי כך שכל חובב בישול יכול להנות מתוצאות הסדנא המקצועית בבית הספר הקולינרי "דן גורמה" גם במטבח הפרטי שלו. במסגרת שיתוף הפעולה תוכנן טרקלין המותג לתת מענה הן לסדנאות הבישול והן למשתתפי הסדנאות שייהנו מחוויית מותג יוקרתית ומתוצאות ללא פשרות עם מוצרי המותג הגרמני האיכותי AEG , תוך התנסות במגוון רחב של מוצרי המותג- החל מתנורים, כיריים, ועד מוצרים קטנים כבלנדרים, מעבדי מזון, שייקרים ועוד.



מה בישלנו בסדנה?
בסדנה פגשנו את השף ההורס אודי ברקן  - שף, דיאטן קליני ומוביל דעה בתחום התזונה והקולינריה בישראל. אודי התחיל את דרכו בלימודי בישול בבית הספר בישולים בשנת 2003 ולאחר מכן למד לתואר ראשון לתזונה באוניברסיטה העברית, עשה סטאז' בבי"ח איכילוב בת"א ולמד לתואר שני בבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב. במהלך השנים מקפיד אודי להסתובב הרבה בעולם, לבקר ולהשתלם במסעדות המובילות והמעניינות ביותר ולטעום את האוכל המקומי. ביחד עם שותפו, אושר אידלמן, הוא מגיש את תוכנית הטלוויזיה "שני גברים ומקרר". שווה לעקוב גם אחרי המתכונים השווים בעמוד הפייסבוק שלהם - "אודי ואושר מבשלים חיים בריאים".

מטרת חייהם היא להפיץ את הידע הנרחב שלהם המשלב את שני התחומים תזונה וקולינריה, ולהראות לעולם שהמילים בריא וטעים הן למעשה מילים נרדפות. אחד המתכונים שממחישים זאת היטב הוא המתכון למלבי הקרמי והטעים עם רוטב המנגו המרענן והקייצי מעליו. את המתכון הזה הכנתי יחד עם שותפתי לפשע, לאה זוהר, בלוגרית קולינריה מקסימה וחובבת בישול בולגרי שכותבת את הבלוג "הבית הזוהר של לאהל'ה". התוצאה הייתה פשוט מענגת ומומלצת בחום כקינוח פרווה בטעם אקזוטי שכל המשפחה תאהב.



מתכון למלבי ורוטב מנגו
מצרכים:
500 מ"ל חלב שקדים
7 כפות קורנפלור
500 מ"ל קרם קוקוס
2 כפות מי ורדים
חצי כוס סוכר
קרח

לרוטב מנגו:
3 מנגואים קלופים וחתוכים או 3 כוסות מנגו חתוך קפוא
2 כפות סוכר
כפית תמצית וניל

להגשה:
עלי נענע קצוצים
צנוברים קלויים



אופן ההכנה:
לרוטב מנגו: מבשלים את כל החומרים כ-10 דקות, טוחנים בבלנדר ומקררים היטב.

למלבי: מכינים קערת מי קרח בצד. ממיסים את הקורנפלור בחלב שקדים ומעבירים לסיר. מעבירים את תערובת הקורנפלור יחד עם שאר החומרים, מערבבים היטב ומחממים עד לסף רתיחה. מבשלים 2-3 דקות עד שמסמיך. מעבירים את התערובת לבן מארי מעל מי קרח ומערבבים עם מטרפה לקירור התערובת. מעבירים לשקי זילוף ומקררים במקרר. מגישים בכוסות ומפזרים מהמנגו, עלי נענע וצנוברים ומעט מלח גס אטלנטי.







תגובות