חדש על המדף: חלווה אספרסו, גבינות טבעוניות, פרי הדרקון וממרח דבש וקוקוס

החודש ב"חדש על המדף" - ממרח צוף דבש וקוקוס אורגני שהושק בראש השנה אבל נשמח אם ילווה אותנו במשך כל השנה, חלווה טעימה דלת סוכר בטעם אספרסו, פרי חדש ומעניין בשיווק ישיר, וסדרת ממרחים טבעוניים חדשה דמויי גבינת שמנת שתשמח כל טבעוני ואת כל מי שאלרגי לחלב.



סדרת ממרחים טבעוניים חדשה בסגנון גבינת שמנת למותג "משומשו"
סדרת מוצרים חדשה של המותג הטבעוני "משומשו" בקטגוריית תחליפי החלב הצומחת בישראל ובקטגוריית המוצרים הטבעוניים מגיעה אל המדפים. 
המותג, המצוי בבעלות קיבוץ גן-שמואל וחברת "הדר פוד", משיק סדרת ממרחים טבעונית בסגנון גבינות שמנת, הכוללת בשלב הראשון ארבעה מוצרים חדשים: ממרח בטעם טבעי, ממרח עם זיתים וממרח עם שום שמיר על בסיס רכיבי קוקוס, עם 9% שומן בלבד וממרח בסגנון קלאסי עם 25% שומן. 
כל המוצרים מכילים סידן ברמה גבוהה, ללא חומר משמר וללא אלרגנים. הסדרה החדשה תצטרף אל מוצרי המותג שעיקרם גבינות צהובות טבעוניות, מגורדת לפיצה ואפיה וכן גבינות מלוחות טבעוניות בטעמים שונים.

סדרת הממרחים החדשה טעימה להפליא, מצוינת לשימוש בכריכים, קינוחים ולהעשרת רטבים.  השתמשתי בממרחים החדשים להכנת בורקס "גבינה" לאחיינית שלי שרגישה לחלב, ביחד עם תחליפי הגבינות הקשות של משומשו, והיא נהנתה מכל ביס. זה פתרון מעולה עבור טבעונים ועבור מי שאלרגי לחלב ולכן תמיד תוכלו למצוא במקרר אצלנו את הגבינות הטעימות דמויות גבינת השמנת. הטעמים הכי פופולריים אצלנו הם טעם הזיתים והטעם הטבעי. 



הטעמים בסדרה:
  • ממרח בטעם טבעי על בסיס רכיבי קוקוס: ממרח משומשו בטעם טבעי בסגנון גבינת שמנת עם 9% שומן על בסיס רכיבי קוקוס. מצוין למטבלים, למריחה בכריכים ולשימוש בקינוחים. 
  • ממרח בסגנון קלאסי על בסיס רכיבי קוקוס: ממרח משומשו בסגנון קלאסי על בסיס רכיבי קוקוס, במרקם עשיר של גבינת שמנת, עם 25% שומן. מתאים למריחה בכריכים, מטבלים, שימוש בקינוחים ולהקרמת רטבים ומרקים. 
  • ממרח עם זיתים על בסיס רכיבי קוקוס: ממרח משומשו במרקם עשיר של גבינת שמנת, עם 9% שומן ובתוספת חתיכות זיתים ירוקים. מתאים למריחה בכריכים, כמטבל ולהעשרת רטבים. 
  • ממרח עם שום שמיר על בסיס רכיבי קוקוס: ממרח משומשו עם 9% שומן, בסגנון גבינת שמנת ובתוספת שום ושמיר, מצוין למריחה בכריכים, כמטבל ולהעשרת רטבים.

מוצרי "משומשו" מיוצרים במפעל החדש של החברה בקיבוץ גן-שמואל. כל המוצרים הינם ללא סויה, גלוטן, לקטוז וללא אלרגנים אחרים. בעתיד צפוי המפעל והמותג "משומשו" להתרחב לייצור מוצרים  טבעוניים נוספים. 

מחיר והיכן ניתן להשיג:
סדרת הממרחים החדשה תשווק ברשתות המזון ברחבי הארץ ובחנויות הטבע. 
כשר בהשגחת הבד"ץ עדה חרדית ירושלים. 
מחיר מומלץ לצרכן: 16.90 ₪ לאריזת 200 גרם.  



ממרח צוף אורגני – ממרח דבש, שומשום וצוף קוקוס
מותג מוצרי הדבש האורגניים "צוף" השיק בראש השנה ממרח חדש ומהפכני בסדרת מוצרי הדבש האורגניים של החברה: ממרח צוף אורגני. ממרח מתוק, טעים להפליא ובריא, ללא תוספת סוכר. הממרח עשוי משומשום אורגני, צוף פרחי קוקוס אורגניים ודבש אורגני. 


הממרח עשיר בחלבון - מכיל 17 גרם חלבון ל 100 גרם - עשיר בברזל, ללא כולסטרול, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל וללא חומרים מייצבים ומתחלבים.

"ממרח צוף" עשוי מדבש אורגני הנחשב למזון בריאות. טעמו של הממרח מתוק להפליא וזאת על אף שתכולת הסוכרים בו נמוכה. השילוב בין צוף פרחי הקוקוס (סוכר קוקוס) לדבש יוצר טעם נפלא, בעל ארומה קרמלית נפלאה. השומשום האורגני עשיר בחלבון וואינו מכיל כולסטרול. סוכר הקוקוס בממרח עשיר בוויטמינים ומסייע בתפקוד הלב. הוא עשיר בוויטמין B האחראי על משק האנרגיה ותפקוד מערכת העצבים, בחומצות אמינו שהן אבן הבניין של החלבונים השונים, במינרלים כמו אשלגן, מגנזיום, ברזל ואבץ. הערך הגליקמי של סוכר הקוקוס ושל דבש הינו נמוך ולכן בממרח מתוק – זה המתוק הבריא ביותר בנמצא.

הממרח החדש טעים ובריא ואני אוהבת פשוט למרוח אותו על לחם או חלה וליהנות מכל ביס מתוק. אפשר גם להשתמש בו לאפיית מאפי שמרים, לשלב אותו ברטבים מעניינים ומתקתקים לסלטים או בתבשילים שונים. 


לדברי טובי דיקמן, היזם ומנכ"ל "צוף", לדבש אורגני יש ערכים רבים מעבר לטעם המופלא שלו, לכן החלטנו על פיתוח מוצרים המבוססים על האיכויות שלו, כש"ממרח צוף" הוא הראשון בסדרה. "מתוך אחריות ואהבה לאוכל שאנו אוכלים אנו נוהגים לחקור את תוויות המזון שמגיע אל השולחן שלנו. כך גילינו שבממרחים המתוקים המצויים כמעט בכל בית יש יותר מ- 50% סוכר לבן, מעובד ולא מזין. רצינו עבור הילדים שלנו ממרח שהוא בריא, אורגני, טעים מאד ונגיש מבחינת המחיר. לאחר שנה של פיתוח ייצרנו את 'ממרח צוף', דרכו אנו מאמינים ניתן ליהנות ממה שיש לדבורים ולטבע להציע". 

חברת "טרה מאטר נקטר בע"מ", בעלת מותג "צוף", הוקמה בשנת 2013 כמכוורת אורגנית. החברה שוכנת בגליל המערבי ועוסקת כיום בייצור, ייבוא ושיווק דבש אורגני מיובא ומקומי ומוצרים המבוססים על דבש אורגני. בנוסף לדבש האורגני המיובא מייצרת החברה דבש פסגות ישראלי הנחשב לדבש האיכותי, הטעים והקרוב ביותר לדבש אורגני בייצור ישראלי. את הדבש האורגני מייבאת החברה מהמגדלים האורגניים המובילים בעולם הנבחרים בקפידה ועומדים בתקנים האורגניים המחמירים ביותר, מתוך רצון לעמוד בדרישות הצריכה של הדבש האורגני בישראל ובסטנדרטים של ה- E.U וה- USDA.

מחיר והיכן ניתן להשיג:
כשר פרווה בהשגחת הרבנות. 
מחיר מומלץ לצרכן: כ-29 ₪ לאריזת 350 גרם. 
להשיג בחנויות טבע פרטיות וברשתות טבע קסטל, זמורה, קסם הטבע, מאיה ועוד.


חלוה ללא תוספת סוכר בטעם אספרסו 
חברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלווה, טחינה ודברי מאפה, משיקה מוצר חדש בסדרת החלוה המובילה והנמכרת ביותר בישראל: חלוה ללא תוספת סוכר בטעם אספרסו. החלוה החדשה מכילה 13 גרם פרוטאין ל-100 גרם, מכילה סידן ובעלת לא פחות מ-55% שומשום, הרכיב העיקרי במוצר. 

החלוה ללא תוספת סוכר, ללא רכיבים מהחי ומהווה מקור טוב לסיבים תזונתיים. טעמה העשיר של החלוה מלווה בטעם אספרסו, המעניק לה ארומה ייחודית וטעימה להפליא. החלוה החדשה תימכר ברשתות המזון במגשית ארוזה במשקל 400 גרם. מומלץ לאחסן במקרר לפני השימוש ולאכול אותה קרה. 
החלוה החדשה מיוחדת וטעימה וקשה להפסיק לנשנש ממנה כמו שהיא. ניתן לשלב אותה גם במאפים שונים ותקבלו מאפים בטעם עשיר, מעניין ומיוחד. 



לדברי יעל דרור, דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc - טחינה ושומשום נחשבים למאכלים מאד בריאים המגיעים אלינו כמעט ללא התערבות, ישר מהשדה. הטחינה עשירה בברזל, סידן וחומצות שומן חיוניות, בעלת טעם עשיר ומרקם ממכר. הפיכתה של הטחינה הבריאה לחלוה, מספקת הנאה מתוקה ושומרת על היתרונות התזונתיים שבטחינה. 

לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת "אחוה" - סדרת החלוה של אחוה נחשבת לנמכרת ביותר בישראל והיא מובילה את השוק שנים ארוכות. "אנו שמחים להוסיף טעם נוסף לסדרה, חלוה בטעם אספרסו וללא תוספת סוכר, תענוג אמיתי לחובבי הקפה והחלוה בכלל". 

מחיר והיכן ניתן להשיג:
כשר פרווה בהשגחת בד"צ העדה החרדית ירושלים. 
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 11 – 13 ₪ לאריזת 400 גרם. 
להשיג ברשתות השיווק המובחרות. 

פיטאיה - "פרי הדרקון"
אני תמיד מקדמת בברכה פירות חדשים על המדף ומנסה לשלב יותר פירות בתפריט המשפחתי. היה מעניין לגלות את "פרי הדרקון", שהחל לשווק לאחרונה קיבוץ מעברות, ממובילי גידול הפיטאיה בישראל, בשיתוף פעולה עם "חקלאי גרנות", ההתארגנות החקלאית החדשה, אשר החלה לשווק לפני כשנה תוצרת חקלאית ישירות לסופרים.

הפיטאיה, פרי יפה ומיוחד, הנקרא גם פרי הדרקון, היא למעשה קקטוס חסר קוצים הצומח לגובה של עד ששה מטרים. קליפת הפרי אדומה, ורודה-סגולה או צהובה, וממנה מסתעפים עלעלים המזכירים ארטישוק. 
תוכן הפרי עסיסי, בצבע לבן או סגלגל, והוא משופע בזרעים קטנים ושחורים. הפרי מכיל ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון רבים. הפרי מתוק, מעט חמצמץ, בעל צבע סמוק כשל סלק, ומכיל מיץ רב. 
בישראל מגדלים 3 זני פיטאיה במישור החוף, בנגב ובערבה. מביניהם שני זנים של פיטאיה ישווקו -  וונוס ואפולו, בעלי קליפה סגלגלה וצהובה.

לדברי תמיר בושניצקי, מנהל חקלאי גרנות שוק מקומי - "לאחר שיווק מוצלח של אבוקדו, פירות הדר, משמשים, שזיפים, אפרסקים, נקטרינות ודובדבנים, אנו שמחים לצרף גם את הפיטאיה, המגיעה אלינו מקיבוץ מעברות, אחד מהקיבוצים הבעלים בארגון גרנות, לשיווק על ידי חקלאי גרנות". 



היכן ניתן להשיג:
את הפיטאיה ניתן להשיג בין בחודשים ספטמבר לינואר ברשתות המזון ברחבי הארץ.






*המוצרים התקבלו לטעימה*

תגובות